Op naar een beter beleid?

By Sjoerd Geurtz

Opgelucht en blij heeft men in het verpleeghuis in deze regio gereageerd op een onlangs doorgevoerde juiste bestuurlijke beslissing ten aanzien van  het falend beleid van het management en heeft men adequate maatregelen genomen. Deze reactie ontving het, overigens niet erkende uit onvrede ontstane, “Platform van Verontruste Bewoners en hun Familie” dat al enige jaren via alle mogelijkheden het gevoerde beleid aan de orde heeft gesteld. Inspraak was niet mogelijk en van een democratisch beleid bleek geen sprake te zijn en van dit beleid waren uiteindelijk derden de dupe.

Wil men nu werkelijk goede zorg gaan verlenen en een betere sfeer zal misschien “het mes” eens vaker gehanteerd moeten worden. Eerst dan kan men werkelijk waarmaken wat zo hoog in het vaandel staat. Alleen aan woorden heeft niemand iets. Het mag niet zo zijn dat de gebruikte slogan “van klacht naar kwaliteit” de doorslag moet geven en dat dan pas veranderingen doorgevoerd worden. De toekomst zal het leren

 

2 Comments Leave a comment

  1. Dit is een hele opluchting voor iedereen op Zilverschoon en er is veel vreugde bij het personeel.
    Het beleid van de manager was een ramp, er stond maar een ding in zijn vaandel en dat is alles afbreken en daar was hij goed in.
    Er was geen gesprek mogelijk met de man alles moest gaan zoals hij wilde en er was geen openheid , alleen maar onvrede en angst.
    Maar er moeten meer zorgmanagers weg die totaal niet geschikt zijn voor hun taak . Maar de volgende die weg moet is de voorzitter van de raad van bestuur die maakt het geld op aan fusie feesten en dat geld is voor de bewoners, men praat over meer als een ton euro’s.
    Beste Sjoerd dit moest ik even kwijt . blijf doorgaan met je weblog en stel deze kwalijke zaken aan de kaak.
    Met groet, Wim.

  2. Beste Sjoerd,
    Wij hopen dat er weer wat rust mag komen in het verpleeghuis Zilverschoon zodat de mensen die hier wonen zich ook echt thuis mogen gaan voelen.
    En de familie met een rustig gevoel weer na hun bezoek weg kunnen gaan.
    Niet alleen in de toekomst bij de nieuwbouw -wat nog jaren gaat duren- maar ook de mensen die vandaag de dag er verblijven.
    Laat de nieuwe directie en managers oog hebben door te kijken door de ogen van de mens die de zorg hard nodig heeft zodat er weer een succes vol stukje zorg neergezet kan worden.
    Laat de nieuwe directie met hun hart spreken en niet met hun economisch verstand. Zodat de mensen die er wonen tot zijn of haar recht mogen komen.
    Succes met uw kritische kijk om de mond te zijn voor allen die niet meer kunnen spreken omdat zij afhankelijk zijn van anderen.
    Vriendelijke Groet,
    Gijs.

Share your thoughts

Protected by WP Anti Spam